Vidya
  • Vidya
  • Prakse
  • Klijenti
  • Blog
  • Kontakt
  • En
25/06/2020 by admin

Inannin silazak i povratak

Inannin silazak i povratak
25/06/2020 by admin

Drevna priča o transformaciji

Kako eoni prolaze, mi živimo svoj život prolazeći kroz mnoge individualne i kulturne transformacije. Svakog trenutka stanice naših tijela umiru i ponovo se rađaju. U ovom svijetu suprotnosti, transformacija je stalna. Svemir neprestano iznova stvara kroz proces rođenja, smrti i ponovnog rođenja. Zvijezde žive milijarde godina, a leptiri žive nekoliko dana. Materija koja nastaje iz energije umire, ali energija živi i ponovno se rađa u novoj materiji.

Mnogi ciklusi smrti i ponovnog rođenja odigrani su u mitskom carstvu arhetipova. Uvijek kada razmišljam o ciklusu život-smrt-život prati me  sumerska božica Inanna.  Arhetip Inanne obuhvaća sve transformacije ženskog iskustva. Za razliku od kasnijih božica koje su fragmentirane, Inanna nas vodi kroz sve aspekte našeg života; kći, djevica, ljubavnica, majka, kraljica,  svećenica. Slušajući krikove svoje sestre, Inanna se dobrovoljno spušta u Podzemlje u  svijet smrti. 

Drevna mitologija može nas mnogo naučiti o tuzi i smrtnosti. Mitovi o silasku u podzemlje uče nas kako preživjeti i ponovo rasti kada izgubimo ono što nam je dragocjeno.

Mit počinje sa slušanjem. Ona koja sluša je Inanna , Boginja neba i zemlje (~ 3500 – 1500 prije nove ere, Sumeria / Mezopotamija). Njena je priča najstariji pisani mit o Boginji. Senzualna, mudra, snažna, divlja, voljena, žestoka, hrabra i nemilosrdna.

“From the Great Above she opened her ear to the Great Below“

U sumerskom jeziku riječ za uho znači i mudrost. Inanna je pozvana da sluša podzemlje, carstvo sna, smrti, depresije i nesvjesnog jer traži mudrost. Bez znanja o gubitku i smrtnosti, ona nije cjelovita.

Inanna govori čuvaru vrata podzemlja da želi prisustvovati pogrebu muža svoje sestre Ereshkigal. Inannina sestra Ereshkigal je Boginja smrti.

Inanna namjerava svjedočiti smrti, a ne suočiti se sa svojom. Razumijemo ju, zar ne?

Na vrata podzemlja stiže velika moćna Boginja sa svim draguljima i moćima. Dok Inanna prolazi kroz sedam vrata na putu prema podzemlju, oduzimaju joj krunu, dragulje i naposlijetku odjeću koja simbolizira njezinu moć.

“When she (Inanna) entered the first gate,

From her head, … the crown of the steppe, was removed.

Inanna asked: “What is this?”

She was told: “Be quiet, Inanna, the ways of the underworld are perfect. They may not be questioned.“

I mi se pitamo kada silazimo u svoje podzemlje tuge i gubitka, nisam li se dovoljno odrekla, izgubila? Očito ne.

Kao Inanna u podzemlju, i mi budemo gole i na dnu.

Kad Inanna stigne u podzemlje, proglašava se je krivom za odbijanje odavanja časti moći većoj od vlastite. Zatim su je golu objesili naopačke na kuku. Tri dana Inanna visi tako. Čak je i ova moćna, divlja, nemilosrdna Boginja je ogoljena i bespomoćna. Njene svjetovne sposobnosti i moći su beskorisne u podzemlju.

Tako su velike i moćne boginje Neba, Zemlje i Smrti, prekrivene prašinom i tamom podzemlja. Ereshkigal viče od bijesa i boli. Inanna visi gola na kuki.

Sve je tama, tuga i smrt. Nema nade.

Postoje li božanske sile koje mogu spasiti Inannu i nas?

Ninshubur, Inannin pouzdani savjetnik zove pomoć. Enki , Bog mudrosti, stvara dva sićušna bića iz prljavštine ispod svojih noktiju. Ti “beznačajni” ožalošćeni imaju jednu vještinu: empatiju. Svjedoci su patnje Boginje Smrti i zrcale njene krikove.

“Oh! Oh! My inside!”

“Oh! Oh! Your inside!”

“Oh! Oh! My outside!”

“Oh! Oh! Your outside!….”

Ožalošćeni pružaju suosjećanje i empatiju. Kao i u terapiji ili prijateljstvu, empatija omogućava transformaciju.

Ereshkigal, nevoljena i izbezumljena, žali za mužem, ali saznajemo u mitu, da ona plače i radi porođajnih bolova. Unutar duboke nesvjesne tame rađa se nešto novo.

Možda Inanna. Možda ti i ja.

"Ereshkigal asked (the mourners/ožalošćene):

Who are you,

Moaning - groaning - sighing with me?

If you are gods, I will bless you.

If you are mortals, I will give you a gift."

Ožalošćeni ne žele bogatstvo svijeta. Oni samo žele izliti vodu i hranu života na umiruće.

U tamu nesvjesnog ulazi svjetlost i oslobađa novu energiju. Rođenje će uslijediti nakon smrti. Proljeće će uslijediti nakon zime. Boginja Neba i Zemlje se vraća u svijet i životni ciklus se nastavlja.

Inanna se uzdiže iz podzemlja uz poteškoće. No, nisu li one uvijek prisutne? Nema kraja smrti i trauma, ali također nema kraja suosjećaju i ponovnom rođenju.

Ponizna sam ispred mudrosti Inanne i Ereshkigal koje nas uče da smrt i razaranje podstiču novi životni ciklus.

Silazimo u podzemlje se ne zato što želimo, već zato što moramo. U mnogim drevnim mitovima silazak je sastavni dio Velikog ženskog kruga života i smrti. Smrtni smo i ranjivi. Živimo u svijetu katastrofe i kaosa, osobnih gubitaka i strahova.

Srušeni smo na zemlju. Ipak, pomažu nam. Čudesno, uvijek ponovo pronalazimo naš put u život.

Izvor: Diane Wolkstein Samuel & Noah Kramer; Inanna: Queen of Heaven and Earth

Previous articlePriče koje pričamo kao metafora transformacijeNext article River As Liminal Space

Recent Posts

River As Liminal Space26/06/2020
Inannin silazak i povratak25/06/2020
Priče koje pričamo kao metafora transformacije29/01/2018

Kategorije

  • Nekategorizirano
  • transformacija
copyright © 2024 Vidya